DAF XF Euro 6

DAF EcoCombi

 

DAF EcoCombi

Ze rijden al in Scandinavië, Nederland, België en in bepaalde regio's in Duitsland: extra lange trucks, ook bekend als EcoCombi's. In Nederland en Scandinavië verschijnen zelfs de eerste SuperEcoCombi's al op de weg. DAF is een actief voorstander van deze trucks. Meer lading achter één motor betekent minder emissie per ton/kilometer.

Gebaseerd op een maximum lengte van 25,25 meter en een totaalgewicht van maximaal 60 ton (in Scandinavië zelfs nog hoger) kan een EcoCombi tussen 30% en 50% meer lading vervoeren voor wat betreft gewicht en lengte, in vergelijking met het meer traditionele type combinatie. Per ton/kilometer betekent dit een reductie van meer dan 20% CO2-uitstoot.

Vooral op lange internationale ritten leveren de EcoCombi en de SuperEcoCombi de grootste bijdrage aan de bescherming van het milieu. Om maar niet te spreken van de manier waarop ze efficiënter wegtransport mogelijk maken.

 

 

 

Andere slimme logistieke oplossingen

 

DAF Ecotwin

DAF EcoTwin

Met het EcoTwin-project laat DAF zien dat het mogelijk is om trucks die zijn uitgerust met draadloze systemen in gesloten formatie te laten rijden, dankzij uiterst geavanceerde Wifi-P-, radar- en cameratechnologieën.

DAF TelliSys

Tellisys

20% meer laadvermogen voor containertransport – dat is wat het TelliSys-prototype van een trekker-opleggercombinatie met een ultralage koppelschotelpositie kan leveren.

Truck in shopping mall

Stedelijke distributie 2050

Hoe ziet stedelijke distributie er in 2050 uit? De distributietruck van de toekomst is bedoeld om een dialoog op gang te brengen. Hoe gaat de stedelijke distributie veranderen en welke rol moeten trucks daarin spelen?

PACCAR Connect visual

Big data

DAF Connect is een online fleetmanagementsysteem dat de prestaties van uw wagenpark en chauffeurs in real-time bewaakt, vergelijkt en optimaliseert - voor maximale efficiëntie, de laagst mogelijke brandstofkosten en uiterst gunstige CO₂-emissie.